torsdag 31 december 2015

Slutspurt

Min första termin på textilslöjdslärarutbildningen går mot sitt slut! Och det har gått väldigt bra hitills! Nu får vi bara se hur det går med sluttentan i materiallära som jag lämnade in för ett par dagar sedan.
Under tiden har jag lagt sista handen vid alla praktiska uppgifter som jag ska redovisa vecka 2.
Jag har monterat flera meter band på min folkdräktskjol:
Och jag har vävt med udda material som brödpåse och makramesnöre. Det senare är för att göra något lite grövre och "grabbigare" av band. Dessutom utvecklade jag mitt armband av band sytt runt snöre till ett halsband, för den elev som inte orkar väva mer än en pytteliten bit. Om man inte vill ha ett halsband kan det ju bli en nyckelring också!
Halsbandet blev riktigt snyggt om jag får säga det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar