onsdag 12 februari 2014

Osloannorak

Den minsta dottern växer så det knakar, och en ny, varm tröja var av nöden! Det blev en Oslo- annorak, stickad md två trådar Hjertegarns Highland wool. Ett jättegosigt garn! Exakt fyra nystan gick åt, det var väl en meter garn kvar kanske! Luvan var jag tvungen att ändra för att den skulle bli lagom stor, dels ökade jag sex mskor jämnt fördelat över första luvvarvet, och dels ökade jag mitt bak cirka tio gånger mer än vad som angavs i mönstret! Vet inte om det är mönstret det är fel på eller mitt garn som beter sig annorlunda än picklesgarnet.... men resten av tröjan stämmer ju med mönstret! Konstigt!
Jag är mycket nöjd med resultatet, älskar färgen och kvaliteten och kombon med träknapparna! Men det är svårt att fota en tio månader gammal modell!





 


2 kommentarer:

  1. Den var veldig fin, ha en fin onsdag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det er vanskelig å fotografere barn i fart:)
    Kofta ser deilig ut og ser ut til å passe perfekt.

    SvaraRadera