fredag 2 augusti 2013

Krusbärsmarmelad

Åh vilken dag vi har haft! Först härliga timmar på badstranden, vattenlek med äldsta dottern och en lång egen simtur, och sedan har vi haft goda vänner över på grillning, ikväll är en sådan kväll när man känner sig helt nöjd och lycklig!
Men i går jobbade vi! Äldsta dottern, som bara är sex år, plockade aldeles själv 5 liter krusbär! Det tycker jag är riktigt imponerande!
Jag har aldrig riktigt vetat vad man ska göra med krusbär, förutom kräm då men det är ingen mer än jag som gillar det här hemma, men så kom jag på att man kanske kan testa med marmelad, för det äter min man till frukost varenda dag.
Så nu står här sju burkar marmelad i kylen, smaksatt med vaniljsocker, för jag såg att många krusbärsrecept på nätet innehöll vanilj. 
Nu får vi bara hoppas att mannen äter upp den också, han tyvkte nog att den var i suraste laget trots att jag var generös med sockret. Den fick i alla fll riktigt fin konsistens, och det är jag nöjd med!
Det finns hursomhelst massor med krusbär kvar, så om någon har andra tips om vad man gör av dem så tar jag tacksamt emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar