måndag 31 december 2012

Tvåändsstickad vante från Hälsingland.

Jag ägnade juldagen åt att städa mitt garnlager. Alla udda härvor och rester är nu snyggt nystade och ligger i en korg. Så ska jag försöka sticka upp en del av det också! Jag börjar med tre olika nystan rött från Norska ullfabriken (kommer inte ihåg hur det stavas på norska). Det är samma färg men olika färgbad (antar jag, de är rester från olika projekt) så vi får se om det blir några färgskiftningar. Hittade ett mönster som passar också: Kragvantar från Härjedalen ur boken Vantar, Mössor, Sockor och Sjalar av Anita Gunnars. Så nu tvåändsstickar jag lite igen!
I en korg med lock har jag gömt projekt under arbete... det ligger en del där, till exempel min Delsbotröja, tänk att handsömnad ska vara så segt! Samt bomullsvantarna till folkdräkten, det var dem jag behövde hjälp med i förra inlägget, tack för tipsen!

1 kommentar:

  1. åååå så fina! Ska snart tvåändssticka igen!

    Ha en skön nyårsafton och Gott Nytt År!
    kram Gun

    SvaraRadera