söndag 26 augusti 2012

Delsbotröjan hopsydd!

Här hänger Delsbotröjan och droppar av sig det värsta innan utspänning! (Jag vet att man ska rulla in i handdukar och ha sig, men jag tar lite genvägar ibland...)
Idag fick jag en stund för mig själv medan dottern och mannen var ute och lekte och då passade jag på att sy det sista av sticket och brodera på monogrammet. Så nu är det bara infordringar och hyskor och hakar kvar. Det värsta är att jag trodde jag hade en bit rött kläde, och det har jag, men den är så där två cm för kort... ah!
Jätteretligt att behöva köpa nytt när man behöver så lite! Kläde finns inte att köpa här i Huskvarna, och ska man beställa brukar det ju vara att man måste köpa minst en halvmeter! Blir ju onödigt dyrt!
Så om någon som läser detta skulle vilja sälja en bit till mig, det räcker ju med fem cm bredd, och 40 cm höjd gånger två, så vore jag oerhört tacksam!
Problemet är löst tack vare snälla Tålamodspåsen!!!

3 kommentarer:

  1. Jag har rött kläde. Hur får jag tag på dig? Finns du på Ravelry?

    SvaraRadera
  2. men åååå så snygg och nu blir jag väldans avis
    ;-))

    spill på mig litet av ditt tålamod så kanske jag någon gång i tiden kan sticka sådan....

    tyvärr är mitt kläde slut, men jag kan undersöka vid tillfälle med andra...förstår dock inte hur du menar är det fem cm bred och 80 cm höjd
    eller menar du att du ska ha två bitar som är
    5 cm bred och 40 cm hög??
    kanske kan du rita en bild som du fotograferar och lägger in så jag förstår....troligen är jag väldigt trög, men det är synd om jag missuppfattar dig så det blir fel.

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fin! Jag är så imponerad!

    SvaraRadera