fredag 11 maj 2012

Brudpar till tårtan

Idag har vi varit på stan och bland annat köpt en underbar näbbklänning!
Så blev det ett brudpar till tårtan också, och det är jag så nöjd med! Jag tycker att moderna cake toppers i keramik är helt gräsliga, så jag gick in på gamla anrika konditorier och frågade om de hade kvar några gamla i plast, och minsann! Titta vad jag fick tag på! Det här paret har varit med ett tag, det ser man ju på att de är ganska slitna, men de är nog ett riktigt strävsamt par! Egentligen tror jag faktiskt att de är två konfirmander, det har ju varsin psalmbok i handen! Men med en slöja på bruden och lite ny färg på brudgummens kostym tycker jag att de är helt perfekta! Vad ska man gissa på? 50- tal kanske? När hade man plastkonfirmander på tårtorna? De är helt platta och ganska små, så jag får nog bygga ett litet podium till dem!
Som jämförelse lägger jag in en bild på ett modernt brudpar:
 Ja, alla kanske inte håller med mig i min prioritering av ett platt, avskavt par över detta glassiga med marängklänning, det är jag mycket väl medveten om, men jag tycker nog mitt har tusen gånger högre charmfaktor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar