lördag 23 juli 2011

Tovade tofflor till en liten ettåring!

Min lilla systerdotter fyller ett år i morgon, och så klart att moster har pysslat lite till henne!
Jag köpte en påse vitt fårskinnsspill på hantverksmässan i Hjo, men naturligtvis var bitarna för små att jag skulle kunna sy hela tofflorna i skinn, vilket jag ju helst velat. Men nöden är uppfinningarnas moder, och jag tovade i stället tofflorna, runt en sten faktiskt, och så blev kanten i fårskinn. Lite hemslöjdspräglat band och jättenoga fastsydda tofsar i ullgarn, och så var det klart. Jag är ganska nöjd! De ser snygga ut, men jag undrar lite hur det är med passformen...
De var roliga att göra i alla fall, kul att gegga med såpa och att jobba med olika moment och tekniker!

1 kommentar:

  1. Men så kreativt och himlars söta de blev! Du ska vara jättenöjd!!

    SvaraRadera