söndag 19 juni 2011

Problem med Selbu

Hmmm... Var i Göteborg i går och hade med mig två garnnystan, stickor och diagrammet till selbuvanten som finns nedan. Jag hade inte lagt upp innan, men jag menar en vante, det kan ju inte bli några problem.... MEN så började jag räkna... och det visade sig att vantens omkrets består av inte mindre är 108 maskor. Vad betyder det i sticknummer? Inte 1,75 i alla fall,vilket var det minsta jag hade med mig! I så fall så räcker vanten till minst en 1,5 hand!
Jag lade upp ändå och stickade ett par centimeter, jag menar, vad skulle jag göra på en buss utan något annat göra i två timmar? Tänkte att jag stickar ju väldigt hårt.... men det blev helgalet!
Väl i Göteborg besökte jag Daisy design och köpte garn till ett projekt som jag tänkt på länge, så nu blir det rött, grönt, svart och vitt ett tag framöver, ska börja med att nysta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar