onsdag 25 maj 2011

Dala Floda- mössa

Det här mönstret fick jag av min stickcafévän I-L för länge sedan. Det kommer från Dala Floda hemslöjd och är komponerat utifrån ett par ärmar till en herrtröja, men visst känner man igen mönstren från kvinnotröjorna också! Särskilt den översta stjärnan som jag tycker är så fin.


Mönstret är inte helt nytt, det är skrivet med skrivmaskin, och på ett ställe strandade jag för det var lite märkligt skrivet angående mönsterrapporterna. Men efter att ha tittat på den I-L gjort så har jag nu stickat klart, behövde ett avbrott i tvåändsstickandet!


Och vem vet, det kanske blir en kall sommar!


Stickad i rött Brage och svart Bergå på stickor nummer 2. Det röda är mer gladrött i verkligheten än på bilden!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hittade din fina mössa när jag sökte på "mössa stickor nummer 2".
    Hur många maskor la du upp?

    Hälnsingar
    Anna-Carin Skalin

    SvaraRadera
  2. Oj du! Ja det minns jag inte längre, för det är ju ett tag sedan, men det var många! Mät runt ditt huvud och gör ett stickprov, det är det bästa råd jag kan ge!

    SvaraRadera