onsdag 6 april 2011

Tvåändsstickning igen!


Min ryska tröja är snart klar, och jag har stuckit emellan med en liten tvåändsstickning. Meningen är att det skall bli ett par vantar med påsöm efter Dala- Flodamodell. Det är ju inte helt lätt att fotografera svart, och framför allt inte svarta krus, men här är i alla fall mudden och det lilla av handen och tumkilen som är klart. Tanken med detta projekt är också att jag skall få ett alibi att besöka hemslöjdens tvåändsstickningscafé i morgon efter jobbet om jag orkar! Jag vill gärna gå dit någon gång, och i morgon är enda gången jag kan den här terminen, sedan lovar jag på heder och samvete, att göra klart tröjan!

Mina små lökar- jag visade ju sådden i ett tidigare inlägg- växer så det så det knakar, här är purjon!

Och Nirs- Anna blommar! Det gläder mig, eftersom de flesta av mina fina, gamla, namnsortspelargoner inte klarade flytten från iglon vi bodde i tidigare! De trivdes ju så bra där, det var perfekt pelargonklimat, men här är det för varmt. En efter en har de fallit ifrån, det har inte gått att göra något åt det, och jag har vart riktigt ledsen, men Nirs- Anna håller ut, tack och lov att hon finns kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar