fredag 8 april 2011

Rapport från tvåändsstickningscafé och syfestival

Ja, nu har det varit roliga saker i två dagar!
Först var det tvåändsstickningscafé på hemslöjden i Jönköping, och det var riktigt trevligt, synd att jag inte upptäckt det tidigare, nu kan jag inte gå förrän till hösten igen! Jag fick se helt fantastiska saker och höra fantastiska historier om att åka skridskor från Visingsö till Jönköping tex...

Syfestivalen var inte riktigt lika kul... hade det inte varit för att jag hade vunnit biljetten hade jag nog grämt mig lite över utgiften! Om man hade varit galen i att sy lapptäcken hade det nog vart värt det, det fanns en firma som sålde amerikanska satser där jag stod länge och funderade på om detta nog inte var något för mig, men det slutade med att jag tog ett papper med adressen till hemsidan. Får nog fundera med på det där...
Garnen var fantastiska, men det var ju inget mer än det som finns på hemsidor och så, inga direkta mässerbjudanden eller så. Däremot köpte jag fyra härvor gamla, tunna, tvåtrådiga ullgarner från en firma i Målilla för 35 kronor styck, och det var ju ett bra pris. Lite mer smått och gott blev det, men redovisningen kommer när jag faktiskt har använt grejorna!
Jag hade hoppats hitta lite fina band till mitt framtida spedeprojekt, men det fanns inget sådant överhuvudtaget!
Lite av en besvikelse faktiskt...
Man kan lika gärna kolla hemsidorna från företagen som är med, tyvärr!

2 kommentarer:

  1. Attans då. Inte så bra betyg på syfestivalen... Men jag gör ett försök på söndag ändå.

    SvaraRadera
  2. Låter inte så kul men jag har, precis som du, vunnit min biljett och då kan det ju vara kul att se vad som finns. Jag tänkte titta lite på trikåtyger om det finns några fina.

    SvaraRadera