torsdag 21 april 2011

den ryska tröjan är klar!



Nu är min ryska tröja äntligen klar! Det tog tid, eftersom jag tröttnade lite på den när jag kom till andra ärmen!

Jag är så oerhört nöjd med den!

En skillnad på denna tröja och originalet är att min saknar de röda banden som skulle sys på över skarven mellan ärm och "kropp". Jag sydde fast ett band och testade, men jag tyckte det blev för klumpigt, särskilt under armen, så jag sprättade bort det hela igen. Dessutom fick jag ju ihop mönstret så bra så det är synd att dölja med ett band!

Fotot lämnar väl en del att önska, taget med självutlösare sent i går kväll... men ni ser ju det väsentliga!

4 kommentarer:

  1. Den är så snygg!!!
    Jag har velat sticka den i sisådär 17 år och jag har faktiskt mönster... Nu blir jag sugen igen!
    Vad har du för garn?

    SvaraRadera
  2. Svaret på din fråga är:
    Hunden är liten (4 kg) och sedan är bilden tagen ur ett perspektiv så att katten ser stor ut...det är inget stort projekt att virka Hjärtekatten.

    SvaraRadera