onsdag 2 mars 2011

Nåldyna i skarvsöm


Idag har jag försökt jobba hemma med ett sjukt barn. Har gått sådär...
Efter lunch gav jag mer eller mindre upp och så hade vi en liten pysselstund i stället. För min del resulterade det i en nåldyna i skarvsömsteknik av ullfilt. Jag är ju småländska, och här har det varit ett omhuldat sätt att ta tillvara småbitar av granna tyger som inte varit stora nog att sy något annat av, men på detta vis kunnat lysa upp arbeten i andra, lite tristare tyger.
Jag har ju efter flytten fått utrymme för alla mina sy och pysselgrejer, så jag försöker hålla lite bättre ordning nu, och en nåldyna känns som en bra grej, kanske ska jag kunna hålla koll på nålarna nu, inte behöva leta i gardinfållarna vid köksbordet, små skålar, i trådrullar osv som tidigare...
Solen skiner, och i kväll ska jag gå på spinning, ska bli skönt att röra lite på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar