tisdag 15 februari 2011

Vad händer nu?


Allt det här och mycket mer ligger i min frys. Svampen steker jag, och lingonen kokar jag till sylt, så det skall väl vara okej. Men blåbären, bara frysta, som vi tinar och lägger i filen, eller hallonen som skulle vara på dotterns födelsedagstårta, de är väl inte säkra längre? "Förmodligen ingen fara" om man läser rekommendationerna, men räcker det?
Hela min livsstil hotas nu - ja inte bara min, hade vi varit lite mer amerikanska hade vi pratat om the swedish way of life.
Och detta kanske för att folk har olagligt importerat okontrollerade hundar, sparat några tusenlappar...
Min dotter som gått och ätit blåbär från risen, ska jag nu skrämma henne från att göra det? Från en sommar till en annan ser livet helt plötsligt helt annorlunda ut...
Ja, vi vet inte utbredningen än, men det är nära, och jag är så ledsen, så ledsen!
Trösta mig någon...

2 kommentarer:

  1. Usch ja, det är inte alls trevligt. Någon dvärgbandmask har vi inte här, men fästingar med otrevliga sjukdomar har vi...
    Det är ju inte bara olagligt importerade hundar som riskerar att föra med sig parasiten. Det är många som åker utomlands med sina hundar, för utställningar eller avel t ex, och risken att de för med sig något hem finns ju också.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tråkigt, de hade väl rätt, Hasse och Tage ändå... men man får hoppas att barna ändå får ett glas öl.

    SvaraRadera