onsdag 20 oktober 2010

Rubaiyat Mittens



Min man har ofta klagat över att jag inte stickar något till honom, men nu så! Ett par fina vantar i blåmelerat Araucania och limegrönt Visjö!
Egentligen ingår de i projektet "sticka upp allt garn" som pågår just nu, jag har en massa nystan och härvor som finns här bara för att de råkade vara snygga att titta på i affären, och de skall komma till användning nu är det tänkt! Både dotterns halskrage och mina vristvärmare var en del utav samma projekt, så en del garn har faktiskt gått åt! Skönt, för snart kommer det nytt, det som jag vann i Sticka Meras tävling, och så skall jag till Stockholm nästa vecka, till en kurs som äger rum i Van der Nootska palatset, vilket råkar ligga tvärs över gatan från Litet Nystan...
Så jag måste alltså bereda lite plats!
Tyvärr är det ganska mycket Araucania och riktigt mycket Visjö kvar, så jag får väl hitta på något mer, en mössa också kanske?
Men kommer garnet från vinsten idag så lär jag ju inte lägga upp för en mössa i kväll!
Jag måste berätta något annat kul också! Jag är hemifrån mycket, vilket ju i och för sig inte är så kul, det är kursen jag håller och en utbildning jag går på (ICDP) och jag får ju en massa sticktid på bussar och tåg. När jag häromdagen skulle hem från Växjö så satt det en tjej mitt emot mig och kommenterade mina tvåändsstickade vantar, och det är ju inte vem som helst som kan identifiera tvåändsstickning bara så där, så jag förstod ju att jag hade en inbiten stickerska framför mig! Sedan satt vi och stickade och pratade hela vägen till Nässjö, och om någon vill se den fina brandgula tröja som hon stickade så finns den på hennes blogg!

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra vantar.
    Så roligt att träffa en stickkompis! :-)

    SvaraRadera
  2. Skitsnygga!!! Om du ursäktar uttrycket...

    SvaraRadera