måndag 11 oktober 2010

Fuskpolo

Nu kommer kylan! Idag har jag snabbstickat en fuskpolo till min dotter eftersom hon vägrar att dra upp dragkedjan ordentligt! Nu har jag inga jätteförhoppningar om att hon kommer vilja ha den på sig, så därför har satt på en Hello Kitty- katt, vilket är det absolut finaste hon vet! Den är stickad och virkad i hennes favoritfärger i diverse restgarner, enligt mitt eget mönster, och Kitty har jag målat på en bit filt med märkpenna och limmat på. Snabbt och effektivt!
Det var fint väder idag, så vi tog en tur i skogen också, och minsann om jag inte hittade en del taggsvamp! Kanske sista svampen för i år, det skall ju bli kallare och dessutom börjar ju älgjakten, så då är det väl bäst att man passar sig...
Goda svampmackor blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar