tisdag 7 september 2010

Nygammal hylla



Har haft ett ganska långt stickuppehåll nu, men nu är jag igång igen! Det börjar ju bli mörkt på kvällarna... och så har vi ju dragit igång stickcafét på jobbet, så då måste jag ju!

Jag har inget att visa upp än, så jag visar i stället den här paradhandukshyllan!

Jag har haft den länge, men den har bara legat, för den har varit så ful! Någon hade shabby- shicat till den med vit färg och några hemska, nitliknande spikar runt om!

Jag sandpapprade den lite, och visst var den svart under, precis som jag gissat, så nu i helgen har jag sandpapprat, spacklat och målat med fin bland färg! Visst blev den bra! Upphängningsassnordningen är små höglor av ståltråd som jag i brist på bättre knåpat ihop själv - innan var det märlor!- och jag vet inte riktigt vad det skall vara! Dessutom skall det väl dit några krokar också, men det vet jag inte heller vad jag skall ha, måste se en hylla i orginalskick innan jag ger mig på det.

Dock mycket nöjd med vad jag åstadkommit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar