torsdag 19 augusti 2010

Skörd

Just nu har stickandet tagit en paus, hela kroppen är klar och en ärm, men jag undrar om den inte blev en aning för smal... Så just nu orkar jag inte riktigt med boleron, fast den blir fin. För att det ändå skall hända något får ni här se dagens skörd:Potatis! Odlad i hink. Man kan ju inte precis säga att det är ett överväldigande resultat... Jag satt tre vanliga asterix i våras, för det var vad jag råkade ha hemma, och om man beräknar kostnaden för jord, vatning och den murarhink jag köpte för 39.90 eller nåt så har jag helt klart gått med förlust! Jag och dottern smakade en rå potatis, och den var inte ens särskilt god... man får hoppas att den smakar bättre kokt, vi får testa i morgon!


På väg hem från jobbet gick jag en liten omväg upp i skogen, och vad svamp jag hittade! När jag kom hem och började dela på dem visade det sig dock att de flesta var ganska lösa och slibbiga i köttet, men några brun- och sammetssoppar och en kantarell blev det i alla fall. Blir jag hungrig senare kanske det blir en macka, annars torkning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar