fredag 2 april 2010

Pärlstickade barnskor

Långfredagsstillhet...
Dottern hittade ett par tofflor som jag stickade när hon var omkring året och aldrig färdigställde. De är rosa med små pärlemorfärgade pärlor i varannan maska på hela ovansidan. (syns inte så bra på bilden)
Det enda som saknades var knappar, och nu sydde jag i ett par (trots dagens arbetsförbud) och dottern hoppar glatt omkring i dem. Att de passar beror väl på att de när de stickades var något stora (det var säkert därför jag inte gjorde klart dem) i kombination med att stickat är något töjbart.


Mönstret kommer från en Föräldrar och barn som jag tyvärr inte har kvar, och tofflorna är stickade i sidled i rosa, tunt bomullsgarn.
Det var väl bra att dottern hittade dem just nu, för så mycket annat händer inte här just nu, min hjärtevärmare är på varv 8... det kommer att ta lång tid innan jag har ett resultat att visa upp. Just nu ser den ut som ett rep...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar