måndag 18 januari 2010

Selbu modern- mössa

Här på internet snappar man ju upp diverse sticktrender, och en av de senare verkar vara att sticka mönster i flera färger, selbuvantar, fair isle och liknande. Givetvis har jag hakat på trenden!
Jag har stickat mössan Selbu modern (ravelry), designad av Kate Gagnon Osborn i tvåtrådigt ullgarn, vitt från min stickcafékompis och limegrönt från Visjö, på stickor 2, 75. Här är den under blockning, visst är det ett fantastiskt välkomponerat mönster! Jag tycker ihoptagningarna på kullen blir så fina, det är därför jag visar den i den här vinkeln, på mitt huvud är den faktiskt inte lika snygg... jag har nog mer ett baskerhuvud...!


2 kommentarer:

  1. Åh vad fin!
    Visst är det trist när man hittat något man vill ha men inte hittar det hos sin lokala garnaffär. Själv ska jag beställa garn från www.colinette.com, när jag väl valt vad jag ska ha vilket är SVÅRT!!! DE HAR JU SÅ MYCKET FINA SAKER!!!

    SvaraRadera
  2. Å, fin mössa! Tack för kommentar på vår blogg och för inbjudan till stickkafé! Det är bara jag (Maria) som bor i Jönköping, Cina håller till i Stockholm. Men jag kommer gärna till Huskvarna någon gång! Jag har lite svårt att komma hemifrån på kvällar, har en tvååring och jobbar tidiga mornar, men någon gång då och då lyckas jag faktiskt:) Vad otroligt mycket fina saker du har stickat! *imponerad*

    SvaraRadera